Hösten närmar sig och jag känner mig redan lite deppig inför vintern. Jag är inte alls sugen på att ”krypa in under en pläd med en kopp te, tända lite värmeljus och läsa en bok”.

Så hur fixar man sommarkänsla hemma vintertid? Några idéer? Behöver inte vara klart till denna vinter, problemet kommer ju att kvarstå eftersom det blir vinter varje år.

Att flytta söderut över vintern vore ju trevligt, men inte genomförbart i vårt liv just nu 😞 En veckas ”solsemester” räcker inte, dessutom vill jag inte okynnesflyga av klimatskäl.

Fototapet med sommarmotiv, några stora benjaminfikusar i kruka och höjd inomhustemperatur så att ni kan gå i shorts.

Frys in stora mängder kräftor och köp på er ett lager papphattar och papperslyktor och kör en kräftskiva i veckan.

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Fototapet med sommarmotiv, några stora benjaminfikusar i kruka och höjd inomhustemperatur så att ni kan gå i shorts.

Frys in stora mängder kräftor och köp på er ett lager papphattar och papperslyktor och kör en kräftskiva i veckan.
Höjd inomhustemperatur skulle säkert göra lite skillnad. Jag hoppas att det blir görbart med ny bvp som ska installeras i september. Det blir så ojämn temperatur med den gamla on-off pumpen.

BirgitS
Finns det särskilda färger som du förknippar med sommarkänsla?
Grön natur eller blått hav t.ex. och i så fall kan man ju ha mycket inredning med det.

Servetter med blommor på
Sill och potatis
Grillat
Glass
Blir en middag som påminner om sommaren.
Eller om det är pasta med ordentligt mogna tomater och basilika som ger dig sommarkänslor.

Ljus, i mängder, kanske skapa ditt eget ljusterapirum.

sysmali
Misommarstång, fylla och 'sommartider' på repeat. Se till att samla ett par levande getingar, fästingar och myggor som du planlöst släpper ut i vardagsrummet under de mörka månaderna. Försök att krysta fram lite pollenallergi i januari. Skippa att fira jul.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.