Har fått eller fanns från köp ett ganska kraftigt märke i parketten, ca 20 mm diameter och 2 mm djup.
Finns det något bra sätt att minska/ ta bort märket.

• Märke i parkettgolv, cirka 20 mm i diameter och 2 mm djupt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Fuktig varm trasa och se om du kan få det att komma upp lite. Annars fylla med vax eller båda delar.

• Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
För att förtydliga tipset från @Tant Ehn : fukten och värmen återställer de sammanpressade träfibrerna som din bild verkar visa. Beroende på lacktyp så släpps fukten igenom olika mycket. Det kan ev. också bli fuktfläckar om det blir tillräckligt blött under lacken. Det är ett val man får göra. Oljade golv och träytor är alltid lättare att åtgärda på det här sättet.
Jag brukar själv klippa till en bit Wettex som jag håller fuktig över det som skall ”svällas”.

• Gilla
Luc Reiner och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
För att förtydliga tipset från @Tant Ehn : fukten och värmen återställer de sammanpressade träfibrerna som din bild verkar visa. Beroende på lacktyp så släpps fukten igenom olika mycket. Det kan ev. också bli fuktfläckar om det blir tillräckligt blött under lacken. Det är ett val man får göra. Oljade golv och träytor är alltid lättare att åtgärda på det här sättet.
Jag brukar själv klippa till en bit Wettex som jag håller fuktig över det som skall ”svällas”.
Wow tack för tipset

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.