1 051 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur fixa fönsterbläck bäst?
Systra mi fick lite brått att måla om huset förra året och täckte tyvärr inte över fönsterbläcken ordentligt. De förut svarta plåtarna är numera grå- och vitprickiga. Hade tänkt fixa det till sommaren men nu skall huset hastigt och lustigt säljas och första intrycket dras ju onekligen ner av detta.
Så, hur gör jag bäst? Finns det någon form av lösningsmedel som kan lösa upp målarfärgen men låter bli plåtfärgen? Vet inte vad jag vågar testa, vill ju inte förstöra plåten. Är det ett alternativ att måla med plåtfärg? Finns det i sådana fall någon som torkar jäkligt fort med tanke på yttertemp? Om det nu finns, funkar det att bara måla över eller måste det slipas eller dylikt?
Goda idéer mottages tacksamt, dåliga idéer mottages de med.
Så, hur gör jag bäst? Finns det någon form av lösningsmedel som kan lösa upp målarfärgen men låter bli plåtfärgen? Vet inte vad jag vågar testa, vill ju inte förstöra plåten. Är det ett alternativ att måla med plåtfärg? Finns det i sådana fall någon som torkar jäkligt fort med tanke på yttertemp? Om det nu finns, funkar det att bara måla över eller måste det slipas eller dylikt?
Goda idéer mottages tacksamt, dåliga idéer mottages de med.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejpen"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara