Plutus skrev:
När min JFB löste ut igår under regnet visade det sig att skarvkabeln till motorvärmaren hängde med honkontakten uppåt. Eftersom den hänger under ett takutsprång har det aldrig gett problem innan, men nu blåste det så mycket att regnvatten följde motorvärmarsladden och rann in i kontakten. Så det måste inte vara svåra fel :-)
Men det gäller ju att komma på vad det är bara.. vilket kan vara lurigt..
Sen får man väl inse (när det behövs) att man inte är varken någon mästerdetektiv eller elektriker.. så man får väl kalla in förstärkning när det väl är dags.

Men jag ser inget fel i att ta sig en liten titt själv.. först.. :)
MVH Sandra

Nu har ju snön kring allt väsentligt försvunnit så man kan börja titta på saker och ting.. och hmm.. då verkar det som (som någon innan redan föreslagit..) trådarna/sladdar/belysningar har torkat och funkar finfint..

..bah.. jag avskyr sånt där! Visst, är glad att det funkar igen.. men jag kommer bli helt paranoid för jag vet ju inte OM eller NÄR det/problemet kommer lösa ut jfb igen.. (för problemet lär ju kvartstå.. saker lagar sig ju inte helt själva hehe..)

Hmm.. får sätta en lampa i stallfönstret på andra sidan så jag ser om "proppen" går.. annars hinner alla matvaror tina i frysen innan vi kommer på att jfb löst ut..

Men ska iaf ta mig en titt på sakerna.. och kolla uppenbara "fel"..

Varde ljus!
MVH Sandra

• Gilla
Ankarstjärna
  • Laddar…
Skaffa en megger i så fall och lite kunskaper i felsökning.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.