Även de omålade?

Jag tittade på dom som var så grova att man kunde klamra rör/slang med dom

Jag kollade en gång till och letti var ungefär dubbelt så dyra som clips

Ja, för jag vet att vanliga Letti 8 och 10 kostar typ 400 kr/pkt. Så då bör ju de lite större storlekarna vara ganska dyra också.

//Patrik

Blindnit skrev:
Två snedskruvade gipskruvar på varsin sida rör/slang är billigt och (bra?).
Nja, billigt skulle jag nog inte vilja påstå direkt. Det måste väl ta mycke längre tid om man slår ut det på en hel villa eller dyl. jämfört med skruvklammer t.ex.

//Patrik

Redigerat:
Letti till 16mm nästan 5 kr styck /50 !
Inte konstigt att el install kostar så mycket...

Kollade på Elektroskandia och vi betalar ungefär 20 - 40% mer för Letti 16 jämfört med lite olika spikclips 14-20. Klart värt det tycker jag iaf. Men självklart får var och en använda vad dom vill så länge slangen sitter fast.. Tror dock inte att det är på fästmaterialet för slang/rör man kan kapa några stora byggkostnader genom att välja det billigaste alternativet.

Ja, om man bortser från kostnaden så funkar de säkert väldigt bra. :)

//Patrik

Man måste spara på ALLA onödiga kostnader om man ska få ekonomi på jobben, på en villa gör det kanske en tusenlapp med clips i stället för Letti. på ett större jobb blir det många tusenlappar bara för att fästa slangen.

Patrik_Hed skrev:
Nja, billigt skulle jag nog inte vilja påstå direkt. Det måste väl ta mycke längre tid om man slår ut det på en hel villa eller dyl. jämfört med skruvklammer t.ex.

//Patrik
Gipsskruv kostar tio öre, en skruvklammer 2 kronor.
Eller nåt däromkring för en vanlig dödlig.
Att det skulle gå fortare att fumla med en skruvklammer har jag svårt att se men mycket snyggare blir det förstås :)

P PCLarsson skrev:
Hur fäster ni flex när ni drar den diagonalt genom flera träreglar (cc60)?

Undrar

/PC
Dutts

MrJay
F Fredrik K80 skrev:
Dutts
Du svarade på en 13 år gammal fråga, grattis (y)

Där Dutts inte heller var ett alternativ för 13 år sen. Men nu är det ett utmärkt sätt att fästa slangen!

//Patrik

Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Där Dutts inte heller var ett alternativ för 13 år sen. Men nu är det ett utmärkt sätt att fästa slangen!

//Patrik
Smidigt produkt, inte sett den förrän jag läste om den här nu.
Ser dock ut att kosta som att låta en meter tomslang sticka ut här och där men samtidigt bra om det förhindrar att material kastas. Kanske blir billigare när volymerna ökar. (y)

MrJay MrJay skrev:
Du svarade på en 13 år gammal fråga, grattis (y)
Det var lite med flit faktiskt :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.