Nu är ju detta ett hus-forum men efter att jag skaffade hus så blev det nästan tvunget att skaffa släp. Så man kan väl argumentera att släpet nästan ingår i huset. Men om det är ngn som vet ngt käckt släpvagnsforum där man kan få hjälp så hojta.
Nu till frågeställningen:
Säkerhetsvajern på ett ÅTM 13025 L från -85 har lossnat. Dock ser jag inte att det skulle finns ngt tydligt hål för att trä in en brytring.
Det som istället finns är en bult som håller ihop två bleck som utgör den nedra delen av bromsen.
Mellanrummet mellan blecken är kanske 5 mm just nu.
Man hade ju kunnat tänka sig att man hade en brytring över bulten men det ser jag inte hur man skulle lyckas få dit. En fundering jag har är ju möjligen om vajern har varit klämd mellan blecken. Men jag har aldrig sett en sådan lösning så jag blir osäker. Eller så kanske finns det någon annan lösning som jag inte ser?
Vad säger ni hus- och släpvagnsexperter?
Nu till frågeställningen:
Säkerhetsvajern på ett ÅTM 13025 L från -85 har lossnat. Dock ser jag inte att det skulle finns ngt tydligt hål för att trä in en brytring.
Det som istället finns är en bult som håller ihop två bleck som utgör den nedra delen av bromsen.
Mellanrummet mellan blecken är kanske 5 mm just nu.
Man hade ju kunnat tänka sig att man hade en brytring över bulten men det ser jag inte hur man skulle lyckas få dit. En fundering jag har är ju möjligen om vajern har varit klämd mellan blecken. Men jag har aldrig sett en sådan lösning så jag blir osäker. Eller så kanske finns det någon annan lösning som jag inte ser?
Vad säger ni hus- och släpvagnsexperter?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur vet jag om det ärRödalg eller salt utsläpp från putsen.
Fasad -
Hur fäster man isolering mellan våningar på ett hållbart sätt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Giftfri lack som fäster på oljevaxad yta?
Färg, Måla & Tapetsera -
Putssläpp på tegelvägg mitt i köksrenovering
Byggmaterial & Byggteknik -
Dräneringslist som släppt från väggen, hur fäster jag den igen?
Grund & Markarbeten