Köpte dessa från Elfa för att sätta upp mitt förvaringssystem från samma fabrikat:

471890.jpg

Men lyckas inte få dem att fästa ordentligt. Skruven fäster aldrig utan slutar med att den bara går runt och runt. Hur försiktigt jag än skruvar. Det blir liksom aldrig ens hårt innan det händer.

Vad kan det vara jag gör för fel? Eller är det bara så som den här typen av expander fungerar att skruven till slut kan snurra hur mycket som helst men att allt ändå är stabilt?

S sinuslinus skrev:
Här har du en liten beskrivning.
[länk]

Vad har du för vägg?
Det är ju exakt så där jag gjort. Använt en 10 mm borr. Tryckte in expanderpluggen. Använde ej den längre distanshylsan. Skruvade åt med skruvdragare. Men som sagt, det drogs aldrig åt ordentligt. Snurrar till slut bara runt och runt och runt...

Hur tjockt är skivmaterialet i väggen?

L
peterwesterlund peterwesterlund skrev:
Det är ju exakt så där jag gjort. Använt en 10 mm borr. Tryckte in expanderpluggen. Använde ej den längre distanshylsan. Skruvade åt med skruvdragare. Men som sagt, det drogs aldrig åt ordentligt. Snurrar till slut bara runt och runt och runt...
Den kärvar inte i hålet , som den måste , det kostar på lite kraft i början för att de ska börja
tvinna sig bakom plattan , nu har du ett stort hål där , inget kul
Sätt i den igen , men inte riktigt i botten , ta en plattång och håll emot och dra den med dragaren så kommer den att börja spänna ut , kan vara så att du måste hålla emot lite grann
men det märker du ,om du är lite försiktig och känner

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.