Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag antar att det är sittbänkar i en bastu du är ute efter.
Men berätta det i så fall, och tala om vad det finns för underrede till bänkarna.
Foto, ritning?
Annars är det inte lätt att ge vettiga svar!
Och välkommen till Bygga Hus-forumet KajPeter!
Men berätta det i så fall, och tala om vad det finns för underrede till bänkarna.
Foto, ritning?
Annars är det inte lätt att ge vettiga svar!
Och välkommen till Bygga Hus-forumet KajPeter!
KnockOnWood skrev:
Gör en löstagbar sittyta som du bara lägger på den ramen du har på bilden.
Bara att lägga ut sittytan och skruva den från undersidan med lite regelbitar eller bitar av asplaven.
Använder du sedan försänkt 35 mm skruv är det ingen risk att du drar dem för långt.
Och så gör du uttag i din ram för regelbitarna.
Bara att lägga ut sittytan och skruva den från undersidan med lite regelbitar eller bitar av asplaven.
Använder du sedan försänkt 35 mm skruv är det ingen risk att du drar dem för långt.
Och så gör du uttag i din ram för regelbitarna.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja.N Niq skrev:
Kapa till sex 21x43 mm bitar hyvlad furu med längd som passar in mellan "reglarna".
Tre till den övre och tre till den nedre laven.
Limma och skruva underifrån med skruv som inte går igenom.
Vänd och lägg på.
Då går båda lavarna att fälla upp och den nedre kan skjutas in, vilket underlättar städningen.
Redigerat:
Klicka här för att svara



