3 807 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Hur fäster man bäst saker på gipsskivor
Hej alla,
vi har nyss flyttat in i vårat nya hus och ska som bästa sätta upp klockor, lampor och kanske nån tavla på väggarna som består av gipsskivor. Vi har hittat några reglar att dra i men om det inte finns reglar hur kan vi då skuva in skruvar så att de sitter. Vilken plugg funkar bäst på gripsvägg - har läst att mollypluggen ger stora hål vid ev borttagning.
Tacksam för svar så att vi kan börja få upp våra saker på väggarna
:
/Jessica
vi har nyss flyttat in i vårat nya hus och ska som bästa sätta upp klockor, lampor och kanske nån tavla på väggarna som består av gipsskivor. Vi har hittat några reglar att dra i men om det inte finns reglar hur kan vi då skuva in skruvar så att de sitter. Vilken plugg funkar bäst på gripsvägg - har läst att mollypluggen ger stora hål vid ev borttagning.
Tacksam för svar så att vi kan börja få upp våra saker på väggarna
/Jessica
Ja gips är ju inte kul. Molly eller annan typ av expander är väl det enda som finns, men de lämnar stora hål. När/Om du plockar bort dem får du väl lägga in en ny fråga på forumet hur man bäst lagar hålen 
Kul med katten! Jag har en son som pussade en eremitkräfta med ungefär samma resultat ;D
Kul med katten! Jag har en son som pussade en eremitkräfta med ungefär samma resultat ;D
Hej och tack,
sidan på Claes Ohlsson var toppenbra
/Jessica
sidan på Claes Ohlsson var toppenbra
/Jessica
Hej,
Jag köpte på järnhandeln en sorts tavelupphängningskrok till just gipsvägg.
Den är vit och platt och man slår i den med hammaren. Den lämnar inte större märken efter sig än ett litet vågrätt hack när man tar bort den.
Finns i olika storlekar allt efter behov.
Kolla hos din järnhandlare, det finns säkert där. Molly är helt onödigt till tavlor, klockor och sån´t.
// Fia
Jag köpte på järnhandeln en sorts tavelupphängningskrok till just gipsvägg.
Den är vit och platt och man slår i den med hammaren. Den lämnar inte större märken efter sig än ett litet vågrätt hack när man tar bort den.
Finns i olika storlekar allt efter behov.
Kolla hos din järnhandlare, det finns säkert där. Molly är helt onödigt till tavlor, klockor och sån´t.
Klicka här för att svara