Hej
Har lagt underlagspapp på råsponten på friggebodstaket men blir inte klok på hur jag ska göra vid nocken.
Har lagt papp på båda sidor och lagt en våd med 15 cm överlapp på var sida om nocken. Vet att det finns fler sätt att göra men har följt en instruktion. Men frågan är hur man gör i gaveln vid nocken? I och med trekantslist så blir det omöjligt att vika pappen och lägga den rakt utan veck. Hittar ingen info om hur man praktisk går till väga.
Hur gör jag?
Ska jag skära upp och sen lägga en extra remsa bara över nockgaveln?
Har lagt underlagspapp på råsponten på friggebodstaket men blir inte klok på hur jag ska göra vid nocken.
Har lagt papp på båda sidor och lagt en våd med 15 cm överlapp på var sida om nocken. Vet att det finns fler sätt att göra men har följt en instruktion. Men frågan är hur man gör i gaveln vid nocken? I och med trekantslist så blir det omöjligt att vika pappen och lägga den rakt utan veck. Hittar ingen info om hur man praktisk går till väga.
Hur gör jag?
Ska jag skära upp och sen lägga en extra remsa bara över nockgaveln?
Kanske lite trög efter en lång dag men om jag skär så blir det ju öppet ner mot nocken. Finns det inte risk att vatten rinner ner från trekantlisten bredvid? Ska ju dit en nockbräda sen men ändå.
Har lagt trebolit 221, men kanske missförstått anvisningarna? Hur gör jag då? Kan jag rädda det eller är det bara att riva och börja om? 🫠😰
Har lagt trebolit 221, men kanske missförstått anvisningarna? Hur gör jag då? Kan jag rädda det eller är det bara att riva och börja om? 🫠😰
Det blir lite skärande och lappande vid nocken. Mycket asfaltsklister, tålamod och några väl valda svordomar senare så brukar det bli bra. Proffsen gör det snabbt och snyggt. Jag gör det långsamt och fult, men det brukar hålla tätt.
Okej, så det gör inget om man lappar, skönt att höra! Svurit har jag och klistrat och grejat men då tar jag fram kniven och tålamodet så kanske det gårBart skrev:
Klicka här för att svara