Här är en nybörjarfråga jag fundrat på:
Om man vill bygga till sitt hus (tegelfasad) med en tillbyggnad av tex Leca, hur "fäster" man egentligen den nya byggnaden mot den gamla? Antar att det inte räcker att bara mura lecan mot teglet??
Eftersom du ändå måste anlita en byggkonstruktör för att göra hållfsthetsberäkningar på din tillbyggnad så bver du honom att rita in infästningsdetaljer på ritningarna.
Då vet du hur du ska göra det på just ditt hus.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.