15 546 läst ·
4 svar
16k läst
4 svar
Hur fästa stolphållaren i berg?
Hej
Jag håller på att bygga en ny balkong.
Nu funderar jag på hur man skall fästa stolphållarna i berget som dom skall vila på?
Finns det justerbara hållare eller vad kan rekommenderas?
På den balkongen som jag rev så satt stolparna fastspikade underifrån på en hållare som var ett fyrkantigt plattjärn på ett armeringsjärn.(som en u-stolphållare fast platt).
Finns det några bra tips som gör att jag kan återanvända dessa?
tack på förhand!!
Jag håller på att bygga en ny balkong.
Nu funderar jag på hur man skall fästa stolphållarna i berget som dom skall vila på?
Finns det justerbara hållare eller vad kan rekommenderas?
På den balkongen som jag rev så satt stolparna fastspikade underifrån på en hållare som var ett fyrkantigt plattjärn på ett armeringsjärn.(som en u-stolphållare fast platt).
Finns det några bra tips som gör att jag kan återanvända dessa?
tack på förhand!!
Produkter som diskuteras: "stolphållaren"
Stolphållare PSU FZV varmförzinkad FAST
För ingjutning i betong
45 kr inkl moms
Läs mer
Väcker liv i denna tråd.
Ska man bara borra ett hål lite större än järnet och banka ner hållaren där, ska man inte ha expanderbetong eller kemankare?
Om man har behov av lite längre stolpar, ska man fästa en stolphållare i berget, sedan en 95*95 stolpe i hållaren och sen lägga bärlinan på stolpen? Vad är lämplig fästanordning mellan stolpe och bärlina?
Ska man bara borra ett hål lite större än järnet och banka ner hållaren där, ska man inte ha expanderbetong eller kemankare?
Om man har behov av lite längre stolpar, ska man fästa en stolphållare i berget, sedan en 95*95 stolpe i hållaren och sen lägga bärlinan på stolpen? Vad är lämplig fästanordning mellan stolpe och bärlina?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden