Jag ska gjuta fast en stolpsko i berget för att fästa en staketstolpe. Den har varit gjuten med cement i ett hål, men det höll inte. Jag tror hålet var för litet.Har nu dragit upp stolpskon

Finns det ngt bra material som jag kan använda? Tänk er att jag borrat ett hål som endast är lite större en stolpskon. Det borde finnas en smet man kan hälla ner och sen stoppa ner stolskon och som sen expanderar lite...

Ngn som kan tippsa?

coconut
Någon form av kemankare/ankarmassa. Det finns på din närmaste bygghandel eller liknade butik.

A avskedsfest skrev:
Jag ska gjuta fast en stolpsko i berget för att fästa en staketstolpe. Den har varit gjuten med cement i ett hål, men det höll inte. Jag tror hålet var för litet.Har nu dragit upp stolpskon

Finns det ngt bra material som jag kan använda? Tänk er att jag borrat ett hål som endast är lite större en stolpskon. Det borde finnas en smet man kan hälla ner och sen stoppa ner stolskon och som sen expanderar lite...

Ngn som kan tippsa?
Stolpslor brukar vara 16 mm på och för att kema så bör håliet vara 25 mm så kem kan exspandera ordentligt runt pinnen. Går även med att blanda cement och fin sand till en blaskig soppa som hälls ner och pinnen sätts i och riktas rätt, även då bör hålet vara 25 mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.