Tjenare. Vi har en liten uppfart där de nya flerfacksopkärlen inte får plats. Har rätt planlöst börjat gräva bort ett par kvadratmeter av rabatten för att lägga liknande marksten vi har på uppfarten, tyvärr inte exakt samma. Lite hafsverk men det ska ju varken vara för trafik eller uteplats. Tänkte bygga ett skydd runt sopkärlen, något enkelt med 5 st trästolpar som ska ner i någon form av stolpsko, men vad för stolpsko? Borde jag banka ner 5 st jordankare innan stenläggning? Håller små markstenar på 210x140x50 för att fästa detta skydd i stolpskor som skruvas fast i stenen? Min ambition är relativt låg, inte sugen på att gjuta något snyggt..

T
Vi satte jordankare och byggde tre väggar och sen har jag lagt marksten inne i det. Det är iofs rabatt bredvid och inte annan sten men jag tänker att man kan lägga sten runt jordankarna/stolparna eller grusa en rand mellan dem och fortsätta med sten utanför om det blir aktuellt.

• Gilla
MelkerL
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Vi satte jordankare och byggde tre väggar och sen har jag lagt marksten inne i det. Det är iofs rabatt bredvid och inte annan sten men jag tänker att man kan lägga sten runt jordankarna/stolparna eller grusa en rand mellan dem och fortsätta med sten utanför om det blir aktuellt.
Det är nog en ok lösning, typ lämna en halv marksten där och dra ett jordankare genom markduken och sen grus eller småsten för att snygga till.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.