9 781 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
Hur fästa hundgård i marken?
Ja, nu ska det snart byggas hundgård och jag har lite funderingar kring det. Det är såhär att det skall byggas en hundgård på baksidan av huset. På marken är det singel och väggen är natursten=jag vill inte borra i den. Så jag måste förankra hundgården ordentligt i marken. Men hur gör jag det bäst/smidigast?
Jag har funderingar på att bara gräva ner plintar i marken och sedan fästa nätsektionerna där i, det borde väl fungera? Tanken är att ha "vanliga" 1200x1800mm nätsektioner till hundgården. Hundgården kommer inte heller bli någon kvadrat utan det kommer bli en hel del hörn eftersom väggen på huset den skall byggas vid har ett ytterhörn.
Eller finns det smidigare sätt att bygga på?
Jag har funderingar på att bara gräva ner plintar i marken och sedan fästa nätsektionerna där i, det borde väl fungera? Tanken är att ha "vanliga" 1200x1800mm nätsektioner till hundgården. Hundgården kommer inte heller bli någon kvadrat utan det kommer bli en hel del hörn eftersom väggen på huset den skall byggas vid har ett ytterhörn.
Eller finns det smidigare sätt att bygga på?
Nu vet jag ej hur rymningsbenägna hundar du har men har hört att man ska gräva ur en bra bit ner i backen och sätta stängsel.
Allt detta för att hunden / hundarna inte ska gräva tunnlar under stängslet och kunna rymma.
Allt detta för att hunden / hundarna inte ska gräva tunnlar under stängslet och kunna rymma.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Jag förstår inte heller varför du vill ankra den, är det liten hundgård och stora hundar? Jag har vuxit upp med spetsar och den kojan står direkt på marken.
Och som vanligt för att svara på nåt annat än trådskaparen frågade om:
Det räcker att lägga 3-4dm nät på backen "horisontellt" inuti runtom väggarna, innan man fyller med grus.
Vår hundgård är av stängselsektioner, ca 3m sektioner med två 30mm stålrör man slår ner i backen. Sen får man den riktiga styrkan när man förbinder sektionerna mot varandra i hörnen.
Hur ser dina sektioner ut?
Och som vanligt för att svara på nåt annat än trådskaparen frågade om:
Det räcker att lägga 3-4dm nät på backen "horisontellt" inuti runtom väggarna, innan man fyller med grus.
Vår hundgård är av stängselsektioner, ca 3m sektioner med två 30mm stålrör man slår ner i backen. Sen får man den riktiga styrkan när man förbinder sektionerna mot varandra i hörnen.
Hur ser dina sektioner ut?
Klicka här för att svara