Den har i princip samma funktion som en plattiplugg så den fungerar säker lika bra.

Jag har hängt en spegel som väger 23 kg med nyckelhålsfästen och detta gjorde jag med 2 mollyplugg modell stor. Bara mät noggrant och spänn ut pluggarna, skruva sedan i skruven så du har 4-5 mm att hänga spegeln på.

Den ni länkar till (Duck foot) kommer ju som jag förstår det inte att fungera eftersom du lämnar 4-5mm ute på skruven och därmed kommer ju hela infästningen att glappa och därmed gnaga på hålet.

Det stämmer att det blir glapp.

En vanlig brunplugg klarar av det där.

Mm precis, med en Duckfoot blir det glapp vilket inte kommer bli så bra. Jag tror Mollyn blir bäst när det gäller nyckelhålsupphängning, även då blir ju skruven löst sittande men mer stabil eftersom mollyn redan spänns ut maximalt med en tång.

Bruna pluggar och fet skruv håller säkert, vet inte hur ni andra är men jag blir alltid nojjig att saker ska ramla ner och tar gärna i mer än nödvändigt när jag ska hänga upp saker... haha!

Ett par valfria spikplåtar och sedan ett par nitmuttrar i plåten och sedan kan man skruva fast vad som helst.

/ATW

ArneTW skrev:
Ett par valfria spikplåtar och sedan ett par nitmuttrar i plåten och sedan kan man skruva fast vad som helst.

/ATW
Det lät inte så tokigt, en nitmutter sätts den in bakifrån spikplåten och hålls fast av spikplåten?
Riktigt smart lösning faktiskt, spikplåten går ju att dra fast riktigt bra med alla ovan nämnda tekniker.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.