8 825 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Hur får man ut batteri som fastnat?
Gick igenom lite laserverktyg för en stund sedan och upptäckte att batterierna i ett laservattenpass hade laddat ur så jag skulle byta dem. Trodde jag. De satt fast. Försökte knacka lite "försiktigt" utan framgång. Försökte få grepp om knoppen med en tång. Heller ingen framgång.
Så nu tänkte jag kolla med er om det är en vettig idé att borra hål och dra i en skruv för att få ut det? Gamla hederliga AA.
Med lite tur är det bara det första av de tre som är bångstyrigt.
Så nu tänkte jag kolla med er om det är en vettig idé att borra hål och dra i en skruv för att få ut det? Gamla hederliga AA.
Med lite tur är det bara det första av de tre som är bångstyrigt.
Jag skulle inte borra eller skruva i batteriet förrän i yttersta nödfall, en massa gojs far ut och ställer till det.
Jag skulla ha på några droppar wd-40 runt kanten, det kan gå med lite smörjhjälp. Antagligen har batteriet svullnat en aning.
Jag skulla ha på några droppar wd-40 runt kanten, det kan gå med lite smörjhjälp. Antagligen har batteriet svullnat en aning.
Produkter som diskuteras: "wd-40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Prova isf att limma först, har man väl smort fäster nog inte limmet.
Helt klart har det svällt. Provade med epoxy igår kväll som fick härda över natten. Funkade inte. Så jag drog i en skruv. Det funkade. På första batteriet... Andra satt som berget och jag har numera en tömd metallbehållare som sitter fast. Jag hoppas på att kunna ta en rundstav och försiktigt försöka knacka ner i fjädern och på så vis bryta eventuella bindningar innan jag letar upp ett borr och en skruv som är lång nog att dras ner igenom det sista batteriet och fortfarande sticka upp långt nog att få grepp om huvudet. Inte helt underhållande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden