Vi har ett trädäck som tidigare har varit laserat med genomskinlig lasyr. Vi har nu tvättat det med tralltvätt och slipat. Tyvärr är det fortfarande ojämnt i färgen med mörka eller grå partier (se bild). Vi har tänkt lasera trädäcket med lite gråpigmenterad lasyr. Borde vi tvätta det en gång till innan lasyren eller hur man för snyggt resultat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 8 227 inlägg
Lasyr på lasyr kan ge väldigt ojämn yta - så skall man få det riktigt bra så måste man nog slipa ned alla gammal lasyr.
Olja kan man lättare lägga i flera lager...
Eller så lever man med lite mer "patinerat" utseende
/K
Olja kan man lättare lägga i flera lager...
Eller så lever man med lite mer "patinerat" utseende
/K
Du har nog rätt, antagligen måste det slipas ner ännu mer om det ska bli riktigt bra. Puh, det tar tid! 😜
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Har du någon artikel/undersökning som visar på att det fungerar? Har din impregnering funnits i 10 år?
Själv skulle jag satsat på att skrubba altanen med rotborste och såpa och sedan bara såpa in altanen. Inte så jobbigt, gjort det själv 3ggr och har strax över 200kvm.
Själv skulle jag satsat på att skrubba altanen med rotborste och såpa och sedan bara såpa in altanen. Inte så jobbigt, gjort det själv 3ggr och har strax över 200kvm.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur får jag ett snyggt betonggolv?
Golv -
Hur stor skillnad mellan färgerna bör det vara för att bli snyggt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur detaljerat får bygglovshandläggaren avgöra om vad som är snyggt?
Bygglov -
Gjuten bänkskiva mellan två väggar, hur får jag den på plats snyggt?
Kök -
Hur får vi trädäcket snyggt igen?
Altan & Uteplats