Byggahus.se
S
Jag har plockat bort ett Schneider Exxact kombinerat Schuko - USB-A uttag, och kablarna för ledare och nolla gick enkelt att dra loss genom att trycka på de gröna knapparna på sidan, men hur får jag loss jordkabeln? (Jag tröttnade och klippte loss uttaget, men vill ev sätta det någon annan stans)

Schneider Exxact Schuko-USB-A uttag med löstagbara ledare och nollkablar, jordkabeln kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Schneider Exxact kombinerat uttag med Schuko och USB-A portar, monterat utan kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du provat att trycka på metallbiten som sitter i centrum ovanför dom G/G.Kan säga inte monterat ett sådant, bara tanke i det hela
 
Om du lossar den yttre plastdelen, dvs den man normalt ser. Hur ser det ut bakom?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S
J jonaserik skrev:
Har du provat att trycka på metallbiten som sitter i centrum ovanför dom G/G.Kan säga inte monterat ett sådant, bara tanke i det hela
Ja, jag har försökt skjuta den åt sidorna, men den sitter fast. Även tagit en tång om den och försökt vrida, men då känns det bara som att jag böjer metallen.
 
Det är inte så att den skall "tryckas in" (metallbiten) och att det en gång har suttit en plastbit där som har gått sönder/ramlat av?
 

Bästa svaret

Om du tar loss framsidan så ser du "tungan" som ska tryckas ner för att släppa på tråden 👍
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
S
elmontören elmontören skrev:
Om du tar loss framsidan så ser du "tungan" som ska tryckas ner för att släppa på tråden 👍
Ja det var ju inte så svårt, visade det sig :) Tack!
 
  • Gilla
elmontören
  • Laddar…
Jag hoppas du har skarvat den kvarvarande jordledaren i dosan?
 
Redigerat:
S
Oj, det där förstod jag inte alls...

Undrar du om jag kopplat in jordkabeln i det nya uttaget? Ja, givetvis.
 
Nu har jag rättat mina stavfel. 😌

Du har kopplat in bägge jordledarna i det nya uttaget? Frågar för att det kom upp i en annan aktuell tråd.
 
S
Ja, båda ledarna, precis på samma sätt som i gamla uttaget. Det nya uttaget är ett likadant, fast med både USB A och C, så det var inga konstigheter.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.