Köpte en tallriksventil i aluminium som var riktigt snygg när den var ny men nu när den är inputsad i murstocken så ser den för jävlig ut...
Vad är bäst att göra som håller i längden, låta vara, måla, polera eller har ni andra förslag?
Tror den är lackad men det har jag skavt bort nu.
Så här ser det ut:
Så här såg den ut ny:
Vad är bäst att göra som håller i längden, låta vara, måla, polera eller har ni andra förslag?
Tror den är lackad men det har jag skavt bort nu.
Så här ser det ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg den ut ny:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderar på att måla den fasta delen som är inputsad med samma silikatfärg som murstocken men sen är det ju tallriken kvar.
Spraya med fälgfärg låter ju inte dumt men är rädd att det släpper med tiden.
Polera är ett alternativ men risken är ju att den blir ful igen.
Spraya med fälgfärg låter ju inte dumt men är rädd att det släpper med tiden.
Polera är ett alternativ men risken är ju att den blir ful igen.
Låter som det är ett bra polernedel...H Hamre268 skrev:
Aluminium oxiderar dock mer än rostfritt.
Å andra sidan kommer det stå en bergvärmepump intill så den kommer knappt synas...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Autosol och aluminium ger en svart oxidgegga som kan vara bökig att få bort. Lär dessutom fastna permanent i putsen. Testa med en grön Scotch-Brite och lite vatten först
Redigerat:
Klicka här för att svara
