854 läst · 5 svar
854 läst
5 svar
Hur får man bort dålig lukt i garaget?
Hej! Ny här på sidan sedan idag. 
Sen vi flyttade in i huset för 2 år sedan, så upplever jag dålig lukt i garaget. Har någon erfarenhet av en luftrenare i garaget? Är det effekrivt, men framför allt vill man ju veta ifall det är farligt att ha det pga ozon? Finns det några andra alternativ?
Tacksam för svar.
Sen vi flyttade in i huset för 2 år sedan, så upplever jag dålig lukt i garaget. Har någon erfarenhet av en luftrenare i garaget? Är det effekrivt, men framför allt vill man ju veta ifall det är farligt att ha det pga ozon? Finns det några andra alternativ?
Tacksam för svar.
Vad är det som luktar?
Mögel, bensin, gammal spillolja, avlopp, eller nåt annat?
Mögel, bensin, gammal spillolja, avlopp, eller nåt annat?
Börja med att inhandla en fuktmätare , över 50% RF rostar naket stål spontant .Z zigazaga skrev:Hej! Ny här på sidan sedan idag.
Tacksam för svar.
Gränsen för mögeltillväxt är kring 70% RF
Under uppvärmnings säsongen så håll min 16 gr .
Som redan nämnts , ventilation .
Hjälper ej ventilation / uppvärmning så är det luftavfuktare som blir nästa åtgärd .
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"

Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden