Hur gick det?
Har du fått upp den?
Det pratas om att "ta bort takrosetten", men vad är den för material? Är det en "riktig", av gips (i så fall lär det inte gå lätt att ta bort den utan att förstöra den), eller är det "fusk", i plast?

/ Hälsningar Fredrik

T Tornhill 2 skrev:
Hur gick det?
Har du fått upp den?
Det pratas om att "ta bort takrosetten", men vad är den för material? Är det en "riktig", av gips (i så fall lär det inte gå lätt att ta bort den utan att förstöra den), eller är det "fusk", i plast? / Hälsningar Fredrik
Nej, jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare i och med att hålet upp i taket antagligen inte håller. Lutar åt att ta hit en hantverkare/målare för att ta bort rosetten (tror att den är av gips. Ser för ny ut för att vara i original av trä) och sedan laga hålet för att sedan få rosetten och kroken på plats igen.

Jag misstänker att den fina rosetten är från tiden och i så fall blir det svårt att demontera den utan skador. Kolla med en stuckatör - den yrkeskategorin har återuppstått på sistone.

• Gilla
Dundersson
  • Laddar…
C
Dundersson Dundersson skrev:
Ser för ny ut för att vara i original av trä
Original hade inte varit i trä. Gips är det man använt till sådant i 100-tals år.

• Gilla
Düsseldorff och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.