2 268 läst ·
33 svar
2k läst
33 svar
Hur får jag stenplattor bredvid parkering att fastna?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Borde bara vara att höja marken några cm intill plattorna så att de får stöd på sidan. Jag har lagt lite marksten på måfå utan att följa några regler och de rör sig inte när man kör bil över dem (kanske gjorde det lite när det var nytt).
Medlem
· Västmanland
· 194 inlägg
Jo. Ett oerhört smidigt sätt att göra allt vitt och samtidigt slippa momsen på arbetet.
https://www.skatteverket.se/privat/...privatperson.4.d1afd3103d689ac2a80002439.html
https://www.skatteverket.se/privat/...privatperson.4.d1afd3103d689ac2a80002439.html
kanske kan lägga dom rätt först med grus och sätt sand sedan böja till armeringsjärn som U och slå ner i kanten så dom inte flyttar sig men kanske inte det snyggasteS Sheppan skrev:
Man gör bara 3 uttag på 5000:-/st direkt efter varandra dvs om man har en vettig bank som jag har.D DanielSt81 skrev:
Jag är tror på DanielSt81 när han säger att inte kan inte klura ut hur man ska gå tillväga som privatperson när man ska betala in skatt och avgifter för någon som har utfört arbete mot ersättning och som inte innehar F-skattsedel.D DanielSt81 skrev:Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.
Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.
Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂
För övriga individer så är jag helt övertygad om att de kan klara av vad de är ålagda att göra.
DanielSt81D DanielSt81 skrev:Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.
Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.
Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂
Sju meningar inte en enda mening var rätt.
Helt fel i
"En privatperson som anlitat någon som för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsuppgifter på jobbet.
Helt fel
"Du kan ju redan från ordet "arbetsgivare" förstå att personen då måste vara anställd hos dig."
Helt fel
"Enda skatten som en på privatperson betalar för ett utförd (sic!) jobb är moms."
Enda som var rätt är när Daniel försöker vara ironisk
Ja privatperson ska betala arbetsgivaravgifter också när företag anlitas (men enbart när företaget inte har F-skattsedel).