H Hasse C skrev:
Jag gillar kombinationen av ren mässing och ärg. Det visar att handtaget varit med en del och används.
Helt blank mässing kan du säkert uppnå om du tycker det är fint men det kommer aldrig hålla sig så i den miljön. Det kommer oxidera.
Dörren är jättefin men som du ser på första bilden så var den lite smutsig. Därav att jag tänkte även handtagen var möjliga att få finare :)
Din bild visar inte det du upplever. Det ser ut som en otroligt fin dörr med ett vacker handtag, trä och glas.
 
  • Vattenskadad trädörr med smideshandtag och glaspanel, omgiven av tegelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träytterdörr med dekorativt glas och metallbeslag, skugga på tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trycket och nyckelskylten är av mässing ytbehandlad med brunoxid där brunoxiden nötts av och mässingen lyser igenom.
Det säljs nya trycken och nyckelskyltar där man slipar bort en del av brunoxiden så de ska se slitna ut och då kallas det antik.
Många vill ha det precis så som du har idag men det är ni som bestämmer hur ni vill ha det hos er.

Dörren har ni lyckats bra med.
 
  • Gilla
Marie Bry
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Trycket och nyckelskylten är av mässing ytbehandlad med brunoxid där brunoxiden nötts av och mässingen lyser igenom.
Det säljs nya trycken och nyckelskyltar där man slipar bort en del av brunoxiden så de ska se slitna ut och då kallas det antik.
Många vill ha det precis så som du har idag men det är ni som bestämmer hur ni vill ha det hos er.

Dörren har ni lyckats bra med.
Tack så mycket! ☺️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.