För några år sedan skrapade vi bort all gammal fernissa på trappan till övervåningen och lackade med golvlack. På bara två år började slitaget märkas och nu är all lack borta på de ställen man går. Vad kan vi använda för att lacken på stegen skall hålla?
 
Testa båtlack. Tunna den ordentligt och stryk på i flera lager
 
G Goran0 skrev:
För några år sedan skrapade vi bort all gammal fernissa på trappan till övervåningen och lackade med golvlack. På bara två år började slitaget märkas och nu är all lack borta på de ställen man går. Vad kan vi använda för att lacken på stegen skall hålla?
Du måste ha använt en dålig lack. Jag har flera lackade trappor. 20-30 år sedan senaste lackning, och det syns inte ens något slitage ännu.
 
Tyvärr, eller tack och lov, är det inte samma lacker i dag som för 20 år sedan
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.