Jag har två tryckimpregnerade limträbalkar (30x9 cm) som bär upp min altan. De är ihopskruvade till 30x18 cm. De har varit täckta ovanifrån med en vanlig trall, men problemet är att skarven mellan limträbalkarna varit exponerad i en skarv i trallen. Det har resulterat i att vatten, och över tid även löv och jord, trängt ner mellan balkarna viket gjort att den yttre balken bliv lite skev och separerat från den inre balken trots att den varit ihopskruvad med många rejäla skruvar. Jag behöver nu få i hopp de här balkarna igen för att göra om konstruktionen så att inget tränga ner mellan. Jag har lossat på alla skruvar som håller ihop den och försökt med tvingar och spännband mm men lyckas inte rubba den skeva balken. Jag tar tacksamt emot förslag på hur jag kan lösa detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Ett gäng M14 skruv/mutter med fläskiga brickor med lämpligt inbördes avstånd?
Att med våld försöka böja tillbaka kraftigt virke med någon klenare träskruv kommer vara lönlöst om du inte känner en träslöjdslärare med en armé av limknektar som du kan låna som pressar ihop det tills du fått i tillräckligt med skruv
Att med våld försöka böja tillbaka kraftigt virke med någon klenare träskruv kommer vara lönlöst om du inte känner en träslöjdslärare med en armé av limknektar som du kan låna som pressar ihop det tills du fått i tillräckligt med skruv
Kan väl inte bara vara jag som är skeptisk till att ha limträbalkar utomhus så utsatt?
Skulle ett gäng såna här kunna fungera tro?
https://www.proffsproduktershop.se/...USXqpIfDKBKzBDolMccrj4dHoG4bQHOxoCCrQQAvD_BwE
https://www.proffsproduktershop.se/...USXqpIfDKBKzBDolMccrj4dHoG4bQHOxoCCrQQAvD_BwE
M myrstack skrev:Ett gäng M14 skruv/mutter med fläskiga brickor med lämpligt inbördes avstånd?
Tack, ska testa med bultar.M myrstack skrev:Ett gäng M14 skruv/mutter med fläskiga brickor med lämpligt inbördes avstånd?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Inkoppling diskmaskin, båda R20 men får inte ihop det
Vatten & Avlopp -
Får ihop stänkskärmen på barncykel från Stoy
Övrigt Off Topic -
Hur får jag ihop räcket och ledstången?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Hur får man luftvärmepump och pelletspanna att arbeta ihop?
Värmepumpar -
Byggnadshöjd kolonistuga, hur får vi den att gå ihop?
Frågor och svar om arkitektur