Har en golvstående IDO Glow 64 med ”universalvattenlås”. Alltså utlopp bakåt.
I golvet har jag en excenter.
Kolla bilderna.
Går det att med våld trycka i en 110 mm klosettanslutning i excentern eller hur gör jag och med vilka grejer???
Toalettstol med universalvattenlås ovanpå ett golvmonterat excenterrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit klosettanslutning som inte är infogad i svart excenter i ett kaklat badrumsgolv.
Skapa konto
Golvstående IDO Glow 64 toalett ansluten till ett universalvattenlås över en excenter i golvet.
Skapa konto

Om röret går i är det väl inga problem, eller den passar inte?

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Om röret går i är det väl inga problem, eller den passar inte?
Röret passar exakt så att säga i det vita. Men om m jag trycker ned röret är jag orolig att jag stansar packningen istället för att den trycks undan och tätar...
Närbild på ett vitt rörgenomföringshål med en svart packning, orosanmärkning om installation.
Skapa konto

Brukar göra underverk.

Testat med smörjmedel men kan inte få ned 110 röret i JAFO-excentern med rimligt våld.
Hur gör man?
Det måste ju kunna glida ihop lätt och enkelt genom att bara ställa ned WC’n med 90-gradaren monterad på stolen. Allt är ju dolt och ingen möjlighet att kolla så det inte släpper upptill.
Behöver jag en slags adapter för att få ihop 110 mm med excentern?

F FDT skrev:
Testat med smörjmedel men kan inte få ned 110 röret i JAFO-excentern med rimligt våld.
Hur gör man?
Det måste ju kunna glida ihop lätt och enkelt genom att bara ställa ned WC’n med 90-gradaren monterad på stolen. Allt är ju dolt och ingen möjlighet att kolla så det inte släpper upptill.
Behöver jag en slags adapter för att få ihop 110 mm med excentern?
Är Jafo excentern ingjuten i golvet?

Lite dumt att vålda ner en 110 slätända i en stos gjord för 102...varför flöt du in en wc stos när du ändå skulle ha universal wc?

Redigerat:
Håller med knasigt...
Men så blev det - för att flytta wc’n en bit sidledes och måste nu lösa det utifrån läget som det är :thinking:

FIXAT!
Trollade fram en ”adapter” från en flex som inte flexade tillräckligt (för stor böjradie).
Vit plastadapter med böjd form på grått kakelgolv, hemmagjord lösning för rörinstallation.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.