N nema4837 skrev:
jag hittar det elektriska ställdonet vid trevägsventilen men ingen pump för Brine.
Jag tycker det mer ser ut som en 2-vägs ventil på bilden, det innebär att det kan öppna och stänga mot batteriet och då köra olika mängd kall brine upp till det.
Då brukar det vara värmepumpens cirk.pump som sköter vattenflödet.

J Jensa86 skrev:
Det kan vara så att det inte är någon egen pump utan det går på värmepumpens egen pump bara som då bara går tillfälligt. Prova att forcera den till på så borde du få kallt hela tiden om du inte hittar någon annan pump.
Såhär ser inställningen ut på värmepumpens egna

Inställningspanel på en värmepumpsomloppspump med röda, inställningsbara rattar och kopparledningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där borde vara pumpen för värmekretsen, inte brine.

J Jensa86 skrev:
Det där borde vara pumpen för värmekretsen, inte brine.
Haha okej det är inte lätt det här då är det bara å leta. Det är inbyggt rätt bra vid värmepumpen så jag får försöka skruva loss lite täckskivor.

Vad är det för värmepump? Brinepumpen borde ju vara inbyggd i den så inställningar för den borde göras i kontrollpanelen för värmepumpen.

J Jensa86 skrev:
Vad är det för värmepump? Brinepumpen borde ju vara inbyggd i den så inställningar för den borde göras i kontrollpanelen för värmepumpen.

Det är en Bosch Compress 6000 aws. Finns ingen meny för ”kylläge” men man man kanske ska ha på typ värmedrift men sätta ner temp?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.