M
Det är fullkomligt omöjligt att vistas ute om det inte är direkt sol, tort och blåser en hel del eftersom myggorna kommer och tar mig. Var ute nu på kvällen och stängde av en vattenslang. Tog totalt 60 sekunder och jag fick fyra feta bett (eller stick) .... myggmedel har noll effekt. Kan man få flygunderstöd tro?

Mosquito Magnet?

• Gilla
MB77
  • Laddar…
M
Vad är det för nått?

Micke64 skrev:
Vad är det för nått?
Prova att söka här på forumet så finns massor skrivit.

Visst kostar de en slant, men har man problem med mygg är det värt det. Våran går nu in på tredje säsongen och vi har så gott som myggfritt på tomten. Värt att tänka på är att de även kostar en del i drift per månad.

M
Hur mycket gasol och oktanol-tabletter går åt? Du har rätt i att myggorna är jobbiga, speciellt när vi är väldogt känsliga här hemma.. måste ta antihistamin mot sticken!

Vår drar lite mer än 1 oktanoltablett och 10kg gasol per månad i drift plus lite el. Räkna med kanske 500kr/månad i alla fall beroende på vad du köper gasolen för.

Har en mosquito magnet patriot och en megacatch. Då megacatchen gick sönder nu när jag skulle starta upp så lär det bli en till patriot för vår del tror jag. Men då har vi stor tomt

Tänk även på att hitta rätt placering och att du bör få igång den snarast möjligt. Den ska helt ta myggen innan de förökat sig till full styrka ;)

Det går åt en flaska gasol (10kg) och en tablett i månaden ungefär.

Redigerat:
Hur ska man tänka ang placeringen av Mosquito Magnet?

Jag köpte på ebay från USA. Med frakt och tull landade en executive på kring 6500 SEK får något år sedan. Beror ju på vad dollarn står i. De är löjligt överdyra i Sverige.

Som redan sagts, en driftskostnad tillkommer. Men om det är skillnaden mellan att vara ute och njuta av sommaren eller huka inomhus, är 1500-2000 kr på en sommar ingenting.

Patriot kräver ju ström, så köper man från USA har man en konvertering att hantera. De batteridrivna är enklare både att placera och det enda jag gjorde på min var att byta sladdstället (kontakten) eftersom trafon kunde hantera även 230V.

http://www.ebay.com/itm/Mosquito-Ma...092?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20d26ce7ec borde landa på ca 3800-4000 SEK klappat och klart i Svedala.

• Gilla
1
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Hur ska man tänka ang placeringen av Mosquito Magnet?
Man får med en skiva som visar bästa placering.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.