Har bytt foder i badrummet och bakom det gamla fodret sitter det sådana här avknippsade små spikar (dyckert?) på några ställen, se bild! Gissar att det är spikar som slagits in med spikpistol.

Hur får jag bäst bort dem? Har försökt att hamra in dem med ett sådant där verktyg som man använder ”sista biten” när man slår in dyckert, utan något vidare resultat. Har även testat att dra ut dem, men de sitter som berget.

/Grisen

• Avknippsad spik som sticker ut från en vit dörrfoder i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror de många gånger är de bestrukna med lim. Därav att de sitter som berget. Resultatet brukar bli som du beskriver. Lite svåra att slå in rakt och svåra att få grepp om. vet inte om en "Atle spikutdragare" från Hultafors skulle kunna funka? Har aldrig provat.
Röd Atle spikutdragare från Hultafors för att ta bort svåra spikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
S skogstomten skrev:
Tror de många gånger är de bestrukna med lim. Därav att de sitter som berget. Resultatet brukar bli som du beskriver. Lite svåra att slå in rakt och svåra att få grepp om. vet inte om en "Atle spikutdragare" från Hultafors skulle kunna funka? Har aldrig provat.
[bild]
Satt precis och kollade på en sån där spikutdragare. Nåväl, får ta och testa en sån, annars borrar jag sönder spiken :crysmile:

S skogstomten skrev:
[bild]
du kommer ju garanterat få ut den med en Atle. dock riskerar man ju att förstöra fodret runt om för att få "grepp" runt den.

• Gilla
Disneygrisen
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
du kommer ju garanterat få ut den med en Atle. dock riskerar man ju att förstöra fodret runt om för att få "grepp" runt den.
Ja, jag får nog ta och köpa en sån där Atle låter det som :D Att det blir märken får jag nog räkna med. Karmen ska ändå målas så jag får väl spackla om det blir märken :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.