Har bytt foder i badrummet och bakom det gamla fodret sitter det sådana här avknippsade små spikar (dyckert?) på några ställen, se bild! Gissar att det är spikar som slagits in med spikpistol.
Hur får jag bäst bort dem? Har försökt att hamra in dem med ett sådant där verktyg som man använder ”sista biten” när man slår in dyckert, utan något vidare resultat. Har även testat att dra ut dem, men de sitter som berget.
/Grisen
Hur får jag bäst bort dem? Har försökt att hamra in dem med ett sådant där verktyg som man använder ”sista biten” när man slår in dyckert, utan något vidare resultat. Har även testat att dra ut dem, men de sitter som berget.
/Grisen
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tror de många gånger är de bestrukna med lim. Därav att de sitter som berget. Resultatet brukar bli som du beskriver. Lite svåra att slå in rakt och svåra att få grepp om. vet inte om en "Atle spikutdragare" från Hultafors skulle kunna funka? Har aldrig provat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Satt precis och kollade på en sån där spikutdragare. Nåväl, får ta och testa en sån, annars borrar jag sönder spikenS skogstomten skrev:
du kommer ju garanterat få ut den med en Atle. dock riskerar man ju att förstöra fodret runt om för att få "grepp" runt den.S skogstomten skrev:
Ja, jag får nog ta och köpa en sån där Atle låter det somR Robin Wahlman skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden