2 889 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Hur får en snygg yta på ett slitet bord?
Kortsiktigt kan nog limmet i ensidig limning ställa till problem. Långsiktigt är det snarare att det blir olika fukttransport på fram o baksida.L Lilllen skrev:
Hur olika material man kan ha vet jag inte. Lägger man på möbellinoleum finns det en sorts papp man kan limma på baksidan, den är ganska olika linoleumet. Det handlar väl främst om att spärra båda sidor om man spärrar en med laminat eller linoleum.
Tror att det är själva limmet som gör spärr-jobbet i fallet med pappen?Ola C skrev:
Kanske det, gissar att papp nu kostar som mahogny gjorde för några år sedan? Fast jag tänkte mer att materialet inte spelar lika stor roll om det är limmet som är hjälten. Men pappen hjälper kanske indirekt genom att binda mer lim.Ola C skrev:
Även inne i gamla fina möbler kan man hitta tidningspapper, så man vill nog ha något som binder lagom mycket lim utan att hindra fukt mer än tunt fanér.
Länge sedan jag köpte tidningspapper, så det kanske kostar som fanér numera. Kanske testa med en gammal iPad.
Länge sedan jag köpte tidningspapper, så det kanske kostar som fanér numera. Kanske testa med en gammal iPad.
Klokt, prova med padda först innan du använder dyrare material 👌🏻Hep skrev:
Klicka här för att svara