Tror vi måste dra en EKLK till ett badkar (utanpå) till en dosa :S

Hur brukar ni fästa den i badrummet? Jag tänker på tätskiktet.

Går det att förlägga den i en självhäftande kabellist?

Lägger du i list så kan du ta EKK istället också.

I annat fall så kör jag med TKK klammer (borrar och pluggar) och följer kakelfogar, dörrfoder och takvinklar. Borrar och pluggar du så pytsa i silicon i hålet innan du trycker i pluggen också.

Redigerat:
[SKPG]Zamora;1190414 skrev:
Går det att förlägga den i en självhäftande kabellist?
Det får man inte. Då skulle man behöva en list som kräver verktyg för att kunna öppna den.

Eller?

kamilenski skrev:
Det får man inte. Då skulle man behöva en list som kräver verktyg för att kunna öppna den.

Eller?
Det är om man förlägger FK i kanal.

Mikael_L
Glufsglufs skrev:
I annat fall så kör jag med TKK klammer (borrar och pluggar) och följer kakelfogar, dörrfoder och takvinklar. Borrar och pluggar du så pytsa i silicon i hålet innan du trycker i pluggen också.
Sen får man ju helt enkelt göra en liten riskbedömning.
Jag skulle aldrig borra genom tätskiktet och plugga tillsammans med silicon i duschhörnan om det var, säg, lägre än 2-2,2 meter.
Men att borra in och silicona pluggar längs dörrfoder, vägg/tak-vinkeln och andra "riskfria" ställen är ju inget problem.

Mikael_L skrev:
Sen får man ju helt enkelt göra en liten riskbedömning.
Jag skulle aldrig borra genom tätskiktet och plugga tillsammans med silicon i duschhörnan om det var, säg, lägre än 2-2,2 meter.
Men att borra in och silicona pluggar längs dörrfoder, vägg/tak-vinkeln och andra "riskfria" ställen är ju inget problem.
Ja självklart. Jag hade inte ens valt en kabelväg som gått igenom en duschhörna hur jag än skulle fästa kabeln.

Mikael_L
Ja det var självklart ingen pekpinne mot dig, bara så du vet. :)
Utan bara en allmän åsikt ...

EKK Light alt EXK i Panduit LD3 klisterkanal!

Håller med om att man ska borra så lite som möjligt i våtrum!

Rrrrr skrev:
EKK Light alt EXK i Panduit LD3 klisterkanal!

Håller med om att man ska borra så lite som möjligt i våtrum!
Alt. Thorsman DMT klisterkanal, den är dessutom godkänd för FK

Edit: då kan man ta den tunna 12x18 eller vad den nu är så får man en snygg list, finns dessutom färdiga vinklar osv.

kolvas skrev:
Alt. Thorsman DMT klisterkanal, den är dessutom godkänd för FK

Edit: då kan man ta den tunna 12x18 eller vad den nu är så får man en snygg list, finns dessutom färdiga vinklar osv.
Finns färdiga vinklar osv till Panduit också. Panduit är snabbare att montera/enklare att få snygg eftersom man sätter detaljerna i efterhand, man behöver alltså inte vara så noga då man klipper kanalen (som man måste med DMT)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.