Hej! Beställde diskmaskin med installation, tyvärr fanns det inget att fästa mot vänster vägg (se bild) och därför glappar nu maskinen vilket innebär att den flyttar sig vid gång. På höger sida är den monterad som den ska med en skruv som går in i maskinen för att hindra den att tippa framåt.
Hur kan jag montera nåt till vänster som innebär att tippskyddet har nåt att fästa i på den sidan? (och som får det att se lite snyggare ut...)?
Tacksam för alla tips!
Hur kan jag montera nåt till vänster som innebär att tippskyddet har nåt att fästa i på den sidan? (och som får det att se lite snyggare ut...)?
Tacksam för alla tips!
Låter bra, det är 55 mm mellan diskmaskinen och väggen så jag kanske ska såga ner en 45*70 regel till 45*55 då, eller?
Hur kan jag fästa regeln i väggen? Vinkeljärn? Borra genom hela regeln och skruva?
Hur kan jag fästa regeln i väggen? Vinkeljärn? Borra genom hela regeln och skruva?
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Borde ju vara någon form av passbit på vänster sida men det följer oftast också med små plåtbleck att sätta på ovansidan av maskinen så man kan skruva fast den upp i bänkskivan. 🙄
Klicka här för att svara