Hej! Beställde diskmaskin med installation, tyvärr fanns det inget att fästa mot vänster vägg (se bild) och därför glappar nu maskinen vilket innebär att den flyttar sig vid gång. På höger sida är den monterad som den ska med en skruv som går in i maskinen för att hindra den att tippa framåt.

Hur kan jag montera nåt till vänster som innebär att tippskyddet har nåt att fästa i på den sidan? (och som får det att se lite snyggare ut...)?

Tacksam för alla tips!

• Diskmaskin delvis installerad i kök, vänster sida utan fästpunkt och visar glapp mot vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av diskmaskin med glapp på vänster sida och synligt fästelement på höger.
    Skapa konto
  • Diskmaskin monterad till höger men med glapp till vänster där tippskydd saknas.
    Skapa konto
Ser ut som det skulle passa en 45x45 mm regel till vänster? Jag skulle vitmåla en sådan bit och sätta dit och sedan skruva diskmaskinen i.

• Gilla
Björkskatan
  • Laddar…
reglen kan även stödja vasken o då behövs inte vinklen

• Gilla
Björkskatan
  • Laddar…
Låter bra, det är 55 mm mellan diskmaskinen och väggen så jag kanske ska såga ner en 45*70 regel till 45*55 då, eller?

Hur kan jag fästa regeln i väggen? Vinkeljärn? Borra genom hela regeln och skruva?

Ja det blir ju bra att klyva ner en 45x70 då. Normalt förborrar man och drar ett par långa skruvar genom regeln. Men det beror ju på vad det är för vägg också.

• Gilla
Björkskatan
  • Laddar…
Borde ju vara någon form av passbit på vänster sida men det följer oftast också med små plåtbleck att sätta på ovansidan av maskinen så man kan skruva fast den upp i bänkskivan. 🙄

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.