Jag tittar en del på hus och jag har sett flera 60-talshus i enplan med platt tak där fasaden är en blandning med mestadels tegel upp till fönstrena och sen stående träpanel från fönstret och upp till tak. Vid dörrarna är det också vanligtvis lite stående panel hela vägen från marken upp till taket. Jag tycker denna husmodell är extremt ful och undrar vilka möjligheter som egentligen finns för att få till ett klassiskt vackert hus i vitt. Jag tror inte riktigt bara på att måla både tegel och trä vitt då detta mest troligt skulle se konstigt ut, men säker är jag så klart inte Nån skrev någonstans att slamma (tror jag det hette) tegelfasad så fick man putsintryck vilket är helt ok, men det funkar ju inte när vissa delar är träpanel gissar jag.

Tänker också att man skulle vilja byta taket så man får lutning på det, men det känns som ett enklare problem att lösa.

Är det någon som ändrat denna typ av fasad eller kanske i alla fall har några bra idéer om vad man kan göra? Om nån har några bilder man kan få se så vore det kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.