7 089 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
hur få snygga 45 graders hörn
Vilken effekt är det du eftersträvar? Jag tror inte att jag förstår vilken list du syftar på. Är det en kvartsstav eller liknande? Själv tycker jag att tapetserade hörn utan lister blir snyggare. Om du skär tapeten och sätter våderna med överlapp blir dessutom skarven stark i hörnen.
/E
/E
Jag antar att du menar de hörnskydd av plåt som har en massa hål i sig?
Vi har ett antal sådana utvändiga hörn i vårt hus och jag lade ett vanligt 90graders hörnskydd med hörnet uppåt på en slät yta och sedan smidde jag till den med en slägghammare och en bit 2tum3....ett jäkla jobb men det gick bra när man fått in tekniken.
Ett tips kan vara att försöka få tag i hörnskydd som redan är rätt vinkel, det ska finnas har jag fått höra i efterhand.
Vi har ett antal sådana utvändiga hörn i vårt hus och jag lade ett vanligt 90graders hörnskydd med hörnet uppåt på en slät yta och sedan smidde jag till den med en slägghammare och en bit 2tum3....ett jäkla jobb men det gick bra när man fått in tekniken.
Ett tips kan vara att försöka få tag i hörnskydd som redan är rätt vinkel, det ska finnas har jag fått höra i efterhand.
Ja, det stämmer. bankade du tills vinkeln var 0 och sedan pressade på plats med skruvarna?Jesca_j skrev:Jag antar att du menar de hörnskydd av plåt som har en massa hål i sig?
Har du nån aning vilken leverantör som har dessa. jag har sökt på google men får inte fram nåt vettigt.
Klicka här för att svara