1 147 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hur få ren "dammig" ek bänkskiva?
Har fått lite problem med min bänkskiva i ek och tänkte om någon har haft liknande problem. Efter jag satt kakel, borrat några hål till fläkten och så vidare så kom det oundvikligen lite damm på bänksskivan även om jag täckte över så gott jag kunde. Nu är det i alla fall precis som att bänkskivan ser dammig/skitig ut även när jag torkat den. Största problemet är väl precis intill där jag satt kaklet.
Tänkte olja om bänkskivan igen och då sandpappra lite på den innan, det kanske hjälper för att få bort skiten? För det har förmodligen trängt ner damm lite i träet. Eller finns det något bra medel som tränger ner på djupet och rengör? Har hittills bara använt disktrasa och varmt vatten.
Tänkte olja om bänkskivan igen och då sandpappra lite på den innan, det kanske hjälper för att få bort skiten? För det har förmodligen trängt ner damm lite i träet. Eller finns det något bra medel som tränger ner på djupet och rengör? Har hittills bara använt disktrasa och varmt vatten.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden