Hej alla,

Upprymd efter tips här på forumet har jag köpt mig en Wirsbo golvvärmepump och shunt från www.rinkabyror.se billigt och bra. Nu återstår det att skaffa prylar för att förlägga röret ovanpå de befintliga trägolven. Märkligt nog tycks det kosta minst 400 spänn kvadraten för en skumplastskiva med lite aluminium till. Hur kan det komma sig? Det säljs ju DVD-spelare för 900:- vilket ju är en produkt med avsevärt högre grad av utvecklingskostnad och grad av sofistikering. 400 spänn kvadraten... Jisses. Och då är ändå inte röret inräknat, eller arbetet. Är det någon som har något tips på hur man kommer billigare undan? Kanske man skall tipsa de skyddade verkstäderna om att det finns ett produktområde de kan satsa på som skulle leda till ett "mer ekologiskt hållbart samhälle" som ju vissa politiker talar om? Eller är det någon high-tech i de där skumplastskivorna som jag har missat?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.