S Swecharlz skrev:
glasskivan kommer nog täcka större delen av den nya. Men tyvärr inte i framkant. Tror vi får hitta en snarlik lack och testa med. Så kanske det iaf inte är nåt man tänker på efter ett tag. Eller jag kommer tänka på det jämt
Har funderat på det med färga glaset. Men då måste vi ta bort det sen när golvet är slipat.
Det blir ju klart dyrare att ta bort den nya kaminen och glaset för att slipa under.. så låna en slant och slipa innan ni sätter in nya kaminen är nog mitt bästa och sista tips..

• Gilla
Swecharlz
  • Laddar…
leby leby skrev:
Det blir ju klart dyrare att ta bort den nya kaminen och glaset för att slipa under.. så låna en slant och slipa innan ni sätter in nya kaminen är nog mitt bästa och sista tips..
glasskivan går inte in under kaminen utan passar i runt. Så det är ingen fara. Under kaminen slipar vi knappast när det är dags.

Att betsa går nog bort då den färgen då vid slipning riskerar att vara kvar. Om du vill testa något billigt skulle jag testa antingen pigmenterad hårdvaxolja eller ofärgad med separat pigment och se om du kan minska nyansskillnaderna

Tack för alla svar. Vi valde att lacka för skyddets skull då vi ändå ska slipa om golven inom en ”snar”framtid. Ska ju dit en kamin plus en glasskiva så förhoppningsvis tänker vi inte allt för mycket på det. Allt i sin tid

• Nyligen lackat trägolv med synlig skillnad mellan behandlade och obehandlade ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ati
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.