Hej!
Någon som har en idé på hur man får kultappventilen rakt ner i förhållande till prk-kopplingen med väggfäste?
Det är ingen packning mellan dom två nu och min enda gissning är att om jag sätter en packning mellan så bottnar den ett kvarts varv tidigare och kranen pekar rakt ner mot fästet om pem-slangen kommer uppifrån eller nerifrån.
Ska det vara en packning emellan? Vilken sort? Det är R15.
Någon som har en idé på hur man får kultappventilen rakt ner i förhållande till prk-kopplingen med väggfäste?
Det är ingen packning mellan dom två nu och min enda gissning är att om jag sätter en packning mellan så bottnar den ett kvarts varv tidigare och kranen pekar rakt ner mot fästet om pem-slangen kommer uppifrån eller nerifrån.
Ska det vara en packning emellan? Vilken sort? Det är R15.
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Nej ingen packning. Använd gängtejp eller lin och pasta så behöver du inte dra den i botten utan kan stoppa när den är rakt. Blir tätt iaf
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Gängsnöre är också en variant.
Nej, man behöver ta i ganska mycket för att orka vrida kopplingen när man närmar sig slutet.Danske elektrikern skrev:
Lin+Pasta är väldigt förlåtande och min rekommendation, men en liten rulle gängtejp är nog billigare men du behöver nog ett par försök extra jämfört med lin innan du får till det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Gängsnöre påminner väldigt mycket om lin och pasta fast betydligt enklare att applicera.
Går också att backa lite vid behov.
Går också att backa lite vid behov.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden