Hej,
Jag har nyligen installerat en bergvämepump och ser ett mervärde om jag kunde mäta energiförbrukningen för att värma upp huset samt varmvattenproduktion.
Jag tänker att finna på någon lösning där man till strömmatningen till pannan kopplar in någon form av strömmätare som kommunicerar via wifi till en app. Där skulle man vilja se förbrukningen momentant, men även historiskt förbrukning som skall vara valbar.
Finns det någon som har erfarenhet av detta och till och med kan rekommendera någon specifik lösning?
Jag har nyligen installerat en bergvämepump och ser ett mervärde om jag kunde mäta energiförbrukningen för att värma upp huset samt varmvattenproduktion.
Jag tänker att finna på någon lösning där man till strömmatningen till pannan kopplar in någon form av strömmätare som kommunicerar via wifi till en app. Där skulle man vilja se förbrukningen momentant, men även historiskt förbrukning som skall vara valbar.
Finns det någon som har erfarenhet av detta och till och med kan rekommendera någon specifik lösning?
Kan varmt rekommendera HomeWizard 3-fas mätare 👍 Satte in i samband med värmepumpsinstallation för 1 år sedan.
Uppkopplad mot wifi med egen app där du kan se nuvarande förbrukning + historik tillbaka.
Uppkopplad mot wifi med egen app där du kan se nuvarande förbrukning + historik tillbaka.
Har samma och är nöjd till vår FLVP! Men har nu kommit Shelly Pro 3EM 3CT63 som har mindre klämmor som ska Sättas på SPA badet i vårB BSOD skrev:
Jag har aktiverat dessa funktioner i VP (Thermia Calibra), men gillar inte interfacet och det går inte att skräddarsy och inte heller läsa ut via wifi samt vetskapen att energimätningen inte är så noggrann.H H-Thomasson skrev:
Feedback från Thermia är att mätningen endast skall ses som orienterande och de har inga planer att integrera energimätning i deras app om jag förstod rätt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kan jag få tag i en fjärrkontroll till Julas markiser
Altan & Uteplats -
Har fått fukt i handkontrollen, Viking ImoW P632
Robotgräsklippare -
Återställa väg, hur noga får man kontrollera? (Servitut)
Juridik -
Kontroll av tvåfaskoppling Bora Pure-häll
El -
Hur får vi fjärrkontrollen att fungera?
Belysning