Hej

Jag har rivit en innervägg i förrådet och funderar nu hur jag ska få golvet snyggt. Har ni några förslag?

Min ena tanke är att köpa en bred skarvlist på 120mm och lägga från vägg till vägg. Problemet är att de är rätt dyra. Är nästan 3m mellan väggarna.

Golvet var innan uppvikt på innerväggen jag tagit ner. Så just där väggen stod kan jag skära ner golvmattan och limma den. Men då återstår att få det snyggt där golvet är helt bart och där dörrkarmen stod.

Likaså att jag inte har någon matta att vika upp på ytterväggarna där innerväggen innan anslöt.

Bästa vore kanske att hitta samma golvmatta som jag har och köpa en remsa på 120mm. Då kan jag skära bort det tvärs över hela golvet och även då vika upp den en bit på väggen. Problemet är att jag inte vet om golvmattan finns mer och mina googlingar har inte hittat den heller.

Ni har säkert något förslag som jag inte tänkt på😀?

• Ett förråd med borttagen innervägg där golvet är delvis bart. Grå matta synlig, märke efter tidigare vägg tydligt mellan rumsväggar. Skåp och hylla mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grå golvyta där en remsa av golvet är borttagen, med en vägg i bakgrunden och en dammsugare till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.