Hej,

Försöker åtgärda ett par hål i hallen med hjälp av spackel men lyckas inte få till en bra finish.
Har spacklat över hålen med Alcro handspackel medel och sen kört med sandpapper. Spacklet fyllde förvisso sin funktion men resultatet smälter inte riktigt samman med väggen som har lite mer textur. Har flera hål som ser likadana ut så vore uppskattat med tips. Läste att man kunde rolla ut spacklet för att få lite mer textur ?

(bifogar en bild som visar hur det ser ut)

Tacksam för hjälp.

Vägg med spacklade hål som har en annan yta och mindre textur än den omgivande strukturerade väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Prova att blanda färg och spackel till en lagom tjock gröt och rolla på.

testa knövla aluminiumfolie som du sedan rätar ut och trycker mot det blöta spacklet.

Alternativ att hitta en svamp med samma textur, t.ex scottssvamp...och sen "duttar" i det fuktiga spacklet.

Nu är det ju lite sent men det bästa när man ska spackla igen hål i en sådan vägg är att se till att bara få spackel i hålen. Jag brukar använda en fuktig svamp för att direkt tvätta bort allt spackel som kommer utanför hålet. Då får man en så liten yta som möjligt som måste få en bra struktur.

Tack för hjälpen, jag testade att blanda färg med spackel och rolla ut. Sedan rollade jag på med vanlig färg.
Nästa gång kommer jag vara lite mer försiktig med spackel/slipning för att minimera ytan man behöver snygga till.
Bifogar bild på slutresultatet

Vägg med jämn yta målad i ljus färg efter att ha blandat och applicerat spackel och färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
StereoT och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.