1 907 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Hur ersätter man denna märkliga korskoppling?
Har nu kommit fram till att felet nog är där samt att en hel del av kopplingarna inte används (går till pluggaderör). Kommer därför kunna byta ut det till nya rör då jag endast behöver ansluta fyra av rören till varmt resp kallt. Blir lite jobb men ändå helt ok! Återkopplar när jag provat (och förhoppningsvis löst det)
Nu är problemet fixat! Felet låg i förgrenaren som nu är ersatt med ”vanliga” rör. (Ena bilden visar var det var hål i förgrenaren så kallvatten blandades in i varmvattnet) Familjen nöjda med att kunna duscha varmare än 38 grader… 😂
Kanske kan ge idéer till andra som upplever samma problem och tack till alla som hjälp till med idéer och svar!
Kanske kan ge idéer till andra som upplever samma problem och tack till alla som hjälp till med idéer och svar!
Men, nu har du ju 5 ej anslutna rör?R Richard Houltz skrev:Nu är problemet fixat! Felet låg i förgrenaren som nu är ersatt med ”vanliga” rör. (Ena bilden visar var det var hål i förgrenaren så kallvatten blandades in i varmvattnet) Familjen nöjda med att kunna duscha varmare än 38 grader… 😂
Jepp, inget problem dock för de går till icke använda uttag i samma rum. Om jag skall koppla in saker i det rum framöver så vill jag nog dra nya rör då de gamla ju visat sig kunna gå sönder.K Kane skrev:
(Som jag skrev ”en hel del av kopplingarna inte används (går till pluggade rör)”.
Annars hade man fått byta till en ny fördelare, men inte nödvändigt i just mitt fall. Kommer nog ta bort de andra rören med ”kapen”.
Klicka här för att svara