Har en köksbänk där blandaren glappar mot träskivan. Fast jag drar åt stenhårt så lossnar den efter ett tag ändå. Är det fjäderbricka som gäller eller behövs det ngt annat för att den inte ska skruva upp sig? Nån slags låsdel som saknas?
Bifogar ett foto på hur det ser ut underifrån. Saknas det ngn del så beror det på att hyresvärden har anlitat skitdåliga hantverkare (till och med hålet till diskhon är sågat för stort så det är en glipa på några mm på några ställen. Osv)
Bifogar ett foto på hur det ser ut underifrån. Saknas det ngn del så beror det på att hyresvärden har anlitat skitdåliga hantverkare (till och med hålet till diskhon är sågat för stort så det är en glipa på några mm på några ställen. Osv)
Problemet är nog att träet blir blött, utvidgar sig för att sedan torka och krympa, då lossnar den.
Så din fundering om fjäderbticka är nog bra. Jag hade monterat flera fjäderbrickor med planbrickor i mellan (varannan) så här \|\|\|\|\|\| eller en kraftig fjäder. för att ta upp all rörelse i träet.
Så din fundering om fjäderbticka är nog bra. Jag hade monterat flera fjäderbrickor med planbrickor i mellan (varannan) så här \|\|\|\|\|\| eller en kraftig fjäder. för att ta upp all rörelse i träet.
Klicka här för att svara

