Hej,
Slipar just nu ner betonggolvet i pannrummet för att sen behandla med vattenglas.
Efter att ha kört en stund så kan jag se ett annorlunda lager än vad jag slipat i.
Så frågan är då hur tjock brukar betonghuden huden vara? Måste allt bort ner till det andra lagret eller räcker det att man putsar av ytan lite?

Såhär ser det ut just nu.
 
  • Partially sanded concrete floor with visible layers and a central floor drain.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte flytspacklat?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Det är inte flytspacklat?
Nä, vi har gjutit det själva. Så jag vet att det är ren betong.
Känns som slipen inte biter lika bra längre, oavsett hur mycket eller lite jag trycker så tar den inte ned sig såmycket marginal. Men ytan känns väldigt len.

Efter nån timmes slipning så ser det ut såhär.
 
  • Nyslipad betonggolv med ojämn yta och ett avlopp i mitten efter ett par timmars arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev ingen förändring med mer slipning så jag slog på vattenglaset. Blev rätt nöjd med resultatet, ska bli intressant att se hur det ser ut imorgon.
 
  • Ett utslaget vattenglas på ett nyslipat betonggolv i ett ofärdigt rum med vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.