Hej,
Slipar just nu ner betonggolvet i pannrummet för att sen behandla med vattenglas.
Efter att ha kört en stund så kan jag se ett annorlunda lager än vad jag slipat i.
Så frågan är då hur tjock brukar betonghuden huden vara? Måste allt bort ner till det andra lagret eller räcker det att man putsar av ytan lite?
Såhär ser det ut just nu.
Slipar just nu ner betonggolvet i pannrummet för att sen behandla med vattenglas.
Efter att ha kört en stund så kan jag se ett annorlunda lager än vad jag slipat i.
Så frågan är då hur tjock brukar betonghuden huden vara? Måste allt bort ner till det andra lagret eller räcker det att man putsar av ytan lite?
Såhär ser det ut just nu.
Det är inte flytspacklat?
Nä, vi har gjutit det själva. Så jag vet att det är ren betong.Fotografen skrev:
Känns som slipen inte biter lika bra längre, oavsett hur mycket eller lite jag trycker så tar den inte ned sig såmycket marginal. Men ytan känns väldigt len.
Efter nån timmes slipning så ser det ut såhär.
Klicka här för att svara


