Vi har bergvärme som förra ägaren installerat. Jag vet ungefär var borrhålen är och var rören från dessa till pannan går. Men nu när jag tänker lägga plattor för att få till en fin uteplats för grillen så uppkommer frågan om hur djupt dessa rör ligger. De bör nämligen passera i marken under den platsen.
Någon som vet på ett ungefär hur djupt man brukar lägga dessa?
Följdfråga: vad händer om jag gräver fram dessa då jag gräver ut för att lägga plattorna?