Jag har en Morablandare (vet ej exakt modell) som jag vill flytta från en diskbänksplåt till en annan.

Men hur gör man när det är såna här kopparrör med mutter längst ner? Kopparrören är ju inte så böjbara. Alla 3 går inte igenom hålet i plåten samtidigt.

Morablandare fast under diskbänk med kopparrör och mutter som inte går igenom hålet i plåten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kopparrör med muttrar under en diskbänk, trånga att passera genom hålet i diskbänksplåten.
Skapa konto

Du får kapa bort kopplingarna och skaffa nya klämringar

K kest skrev:
Du får kapa bort kopplingarna och skaffa nya klämringar
Aha, tack. Hade hoppats att det fanns nåt annat sätt men då får det bli så.

På moderna blandare är rören gängade in i botten på blandaren. Kanske går det att skruva ut dem ur blandaren?

S Snappahaneklanen skrev:
På moderna blandare är rören gängade in i botten på blandaren. Kanske går det att skruva ut dem ur blandaren?
Ska kolla det. Menar du att i så fall borde man kunna ta tag i röret och vrida och det gängas kanske loss inne i blandarhuset?

Får kanske försöka få in en lite skiftnyckel eller tång att vrida med. När jag gjorde ett liknande projekt så var där en mutter på röret så det gick att få grepp och vrida. Flexibla kopparledningar med en mutter på det ena rörets ände för att underlätta vridning med verktyg.
Skapa konto

P
En del slangar är gängade på blandare,nu var det rör på denna blandaren,de är inte gängade/demonterbara.

Gjort samma operation nyss, fick kapa kopplingarna för varm och kallvatten. Diskmaskinsvattnet fick ha kvar sin koppling då den rymdes när de andra var väck, såg ut att vara lite svårare att hitta rätt koppling egen med...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.