Har en kakellist som är av ihålig kakel. (Old tradition). Behöver dela på en. Har bara en kakelskärare. Hur gör jag för att dela på den? Den är ju ihålig vad fyller jag den med för att få den fin där jag delat den?
Förresten när jag sätter upp listen fyller jag då ihåligheterna med fix eller sätter jag dit dem som de är?
Förresten när jag sätter upp listen fyller jag då ihåligheterna med fix eller sätter jag dit dem som de är?
Eller delar jag på två och har kortare bitar utåt och får då fin kant utåt?
Kaklet sitter på en vägg som inte har något hörn. På ena sidan är det en murad vägg (bakom vedspis). Så kommer väggen jag ska kakla (bakom elspis) och sedan är det en trälist och dörröppning.
Kaklet sitter på en vägg som inte har något hörn. På ena sidan är det en murad vägg (bakom vedspis). Så kommer väggen jag ska kakla (bakom elspis) och sedan är det en trälist och dörröppning.
Jag hade delat den så den fina kanten kom utåt och fyllt med fix i hålet där du delat.
Svårare att få den delade sidan snygg om du vänder den utåt.
Kakelsåg är det som fungerar att dela den med och sedan fila om det inte blir riktigt snyggt.
Svårare att få den delade sidan snygg om du vänder den utåt.
Kakelsåg är det som fungerar att dela den med och sedan fila om det inte blir riktigt snyggt.
Klicka här för att svara