K kakol skrev:
Stort tack
Hej,
jag har letat hela dagen efter en fyrkantig hylsa på olika varuhus utan resultat. men efter mer undersökningar har kommit till att på min varmvattenberedare sitter kanske Anoden undertill tillsammans med elementet, så imorgon ska till Rinkaby rör o höra med de, har en fråga, tycker ni det är ofarlig o ha det så här ett par dagar till tills jag hittar någon att byta den?
Tack för svar
 
K kakol skrev:
Hej,
jag har letat hela dagen efter en fyrkantig hylsa på olika varuhus utan resultat. men efter mer undersökningar har kommit till att på min varmvattenberedare sitter kanske Anoden undertill tillsammans med elementet, så imorgon ska till Rinkaby rör o höra med de, har en fråga, tycker ni det är ofarlig o ha det så här ett par dagar till tills jag hittar någon att byta den?
Tack för svar
Jepp orginalet sitter invändigt på din VVB. Är det djupt ner till pluggen, går det inte med vanlig spärrhylsa att lossa den då. Det är flera timmars jobb att byta den från undersidan. Allt måste bort nertill, så hela den delen som sitter med ( inte säker nu ) med 6 bultar. Kan gå klippa upp plåten på taket och få ner näbben på en större rörtång. Bara kosmetisk skada. Glöm inte en ny packning nertill, den gammla kan dela sig.
 
J jonaserik skrev:
Jepp orginalet sitter invändigt på din VVB. Är det djupt ner till pluggen, går det inte med vanlig spärrhylsa att lossa den då. Det är flera timmars jobb att byta den från undersidan. Allt måste bort nertill, så hela den delen som sitter med ( inte säker nu ) med 6 bultar. Kan gå klippa upp plåten på taket och få ner näbben på en större rörtång. Bara kosmetisk skada. Glöm inte en ny packning nertill, den gammla kan dela sig.
Tack
 
Känner någon här i gruppen någon Rörmokare i Malmö som kan snabbt byta Anod på min varmvattenberedare?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.