Hej,K kakol skrev:
jag har letat hela dagen efter en fyrkantig hylsa på olika varuhus utan resultat. men efter mer undersökningar har kommit till att på min varmvattenberedare sitter kanske Anoden undertill tillsammans med elementet, så imorgon ska till Rinkaby rör o höra med de, har en fråga, tycker ni det är ofarlig o ha det så här ett par dagar till tills jag hittar någon att byta den?
Tack för svar
Jepp orginalet sitter invändigt på din VVB. Är det djupt ner till pluggen, går det inte med vanlig spärrhylsa att lossa den då. Det är flera timmars jobb att byta den från undersidan. Allt måste bort nertill, så hela den delen som sitter med ( inte säker nu ) med 6 bultar. Kan gå klippa upp plåten på taket och få ner näbben på en större rörtång. Bara kosmetisk skada. Glöm inte en ny packning nertill, den gammla kan dela sig.K kakol skrev:Hej,
jag har letat hela dagen efter en fyrkantig hylsa på olika varuhus utan resultat. men efter mer undersökningar har kommit till att på min varmvattenberedare sitter kanske Anoden undertill tillsammans med elementet, så imorgon ska till Rinkaby rör o höra med de, har en fråga, tycker ni det är ofarlig o ha det så här ett par dagar till tills jag hittar någon att byta den?
Tack för svar
Produkter som diskuteras: "rörtång"
Rörtänger
Rörtänger är specialiserade verktyg som används för att greppa och vrida rör och rördelar vid montering eller demontering. De är utformade med kraftiga käftar som kan ge ett fast grepp om runda, fyrkantiga, sexkantiga och åttkantiga rör
Läs mer
TackJ jonaserik skrev:Jepp orginalet sitter invändigt på din VVB. Är det djupt ner till pluggen, går det inte med vanlig spärrhylsa att lossa den då. Det är flera timmars jobb att byta den från undersidan. Allt måste bort nertill, så hela den delen som sitter med ( inte säker nu ) med 6 bultar. Kan gå klippa upp plåten på taket och få ner näbben på en större rörtång. Bara kosmetisk skada. Glöm inte en ny packning nertill, den gammla kan dela sig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
