Medlem
· Stockholm
· 1 025 inlägg
Hej,
Fråga 1: hur byter jag dessa ventilationsfilter i mina fönster?
Fråga 2: vad är det för märke på mina fönster? Är det någon som känner igen dem?
Kontext:
Tidigare ägaren av mitt hus satte in isolerglas med ventilationslucka på sidan. Dessa har ett filter (mot pollen, damm, sot, osv) som jag tror aldrig bytts på många år. De är nästan helt svarta. (De vita strecken är där spärrar suttit och så vitt ska det vara.)
Jag hittar inget sätt att lossa filtret utom att slita loss det, vilket jag provade och det går, men är rädd att det är fel sätt.
Jag kan inte ta kontakt med gamla ägaren och det är därför jag frågar här.
Tacksam för hjälp!
Fråga 1: hur byter jag dessa ventilationsfilter i mina fönster?
Fråga 2: vad är det för märke på mina fönster? Är det någon som känner igen dem?
Kontext:
Tidigare ägaren av mitt hus satte in isolerglas med ventilationslucka på sidan. Dessa har ett filter (mot pollen, damm, sot, osv) som jag tror aldrig bytts på många år. De är nästan helt svarta. (De vita strecken är där spärrar suttit och så vitt ska det vara.)
Jag hittar inget sätt att lossa filtret utom att slita loss det, vilket jag provade och det går, men är rädd att det är fel sätt.
Jag kan inte ta kontakt med gamla ägaren och det är därför jag frågar här.
Tacksam för hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 1 025 inlägg
Tack för hjälpen Alfredo. Jo.
Jag provade först att ta bort smyglisterna och det gick men var väldigt meckigt. Sedan provade jag att skära loss dem och sätta in nya. Det gick bra. Om det är någon som undrar vilka filter det är så är det VIT HABO 3000.
Jag provade först att ta bort smyglisterna och det gick men var väldigt meckigt. Sedan provade jag att skära loss dem och sätta in nya. Det gick bra. Om det är någon som undrar vilka filter det är så är det VIT HABO 3000.
Klicka här för att svara